Calatorind e mai bine

Portugalia – calatoria vietii mele

Mi-a fost greu sa imi astern toate gandurile ca sa pot scrie un articol despre calatoria vietii mele, la cald, asa cum o fac acum, si anume despre frumoasa Portugalia. Ne-am intors de cateva zile si am tot amanat acest articol, neavand inspiratia necesara pentru a putea asterne indeamanuntul tot ceea ce am vazut, simtit mirosit acolo.

Vreau sa incep prin a va spune ca daca planuiti un trip in Portugalia trebuie sa tineti cont de anumite aspecte. Noi am cautat sa intalnim cultura, natura frumoasa, mancare si traditii. Calatoria noastra s-a bazat strict pe ceea ce ne-am documentat noi de acasa, pe bloguri si vloguri cu liste perfect puse la punct pentru a ne putea bucura din plin de frumusestea Portugaliei.

Incep prin a va spune ca noi am fost 5 persoane, 3 adulti si 2 copii, iar suma cheltuita a fost circa 5000 de euro, incluzand avion, cazari, mese, masina inchiriata, benzina (un plin la 2 zile- in 16 zile am mers aproximativ 3500 de km) , cadouri, suveniruri, intrari la diverse puncte de atractie. Mai jos o sa va scriu exact ce a inseamnat aceasta suma, in speranta ca va va fi mai usor sa va descurcati daca planuiti o calatorie in Portugalia.

Biletele le-am achizitionat de pe Lufthansa in urma cu 6 luni pentru a beneficia de un pret mai bun si anume un bilet = 200 euro dus-intors/persoana.

Cazarile le-am luat de pe Booking in functie de zona dorita (am cautat sa fim cat mai aproape de centru), insemnand aproximativ 70 euro / noapte apartamente cu 2-3 camere. Daca sunteti mai putini, cu siguranta veti gasi o cazare mai rezonabila.

Tripul nostru suna cam asa – zbor Sibiu – (escala) Munchen – Lisabona dus-intors

Lisabona, Porto, Coimbra, Fatima, Faro (zona Algarve)

Lisabona

• Elebator
  • Belem Tower
  • Monastery Jeronimos

In Lisabona am stat 2 nopti. Nici foarte mult, nici foarte putin. Eu zic ca am stat suficient cat sa iti poti face o parere legata de oras, sa cunosti locuri, sa vizitezi palate si sa te bucuri de ambianta orasului. Am descoperit un oras minunat, cu oameni veseli si cu zambetul mereu pe buze. Un oras in care m-as bucura oricand sa revin.

Traseul nostru in Lisabona a fost:

• Cabo da Roca situat la aproximativ 42 de km fata de Lisabona.

Cabo da Roca – cel mai vestic punct al Europei si poate fi vizitat impreuna cu Sintra si Cascais. Toate aceste puncte de atractie se afla in imediata apropiere si recomand ca vizita sa fie facuta in aceeazi zi.

hdr

Spectaculozitatea locului este data de tarmul abrupt pe care te afli (cam 100-150 de metri deasupra oceanului), dar si de valurile  care lovesc uscatul cu putere. Aici se termina Europa, iar daca te uiti mai bine peste Ocean poate ai sansa sa vezi si America care se afla la 4000 de km din acel punct 🙂

Un pont: Ar fi bine sa mergi cu o haina putin mai groasa pentru ca acolo bate vantul si e destul de racoare.

Aici nu poposesti mai mult de o ora, asadar de la Cabo da Roca iti recomand sa mergi mai departe catre Sintra inca 18 km.

La Sintra vei putea vizita Palatul National Pena si castelul Maur. A doua zi in Lisabona am lasat-o pentru a cunoaste orasul.

Daca vreti sa luati masa va recomand Time Out Market, Mercado da Ribeira care se afla in zona centrala,  pe malul raului Tajo. Aici veti gasi multe restaurante, iar daca vreti sa vizitati si piata cu legume si fructe ar fi bine sa mergeti in intervalul 6-14. Noi am fost cam tarziu si era deja inchisa.

Tot in a doua zi am vizitat statuia Cristo Rei uitandu-se catre Lisabona din Almada (12 km distanta), o locatie ce m-a lasat fara aer si pe care v-o recomand din tot sufletul sa o vizitati.

Urmatoarea vizita a fost la Oceanarium Lisboa, probabil unul din cele mai mari din Europa, unde am vazut pesti, pinguini si multe alte specii diverse. Aici poti petrece aproximativ 3 ore, timp sa te tot plimbi, iar la iesire au un magazin de suveniruri. Noi am spus pas acestui magazin pentru ca preturile mi s-au parut enorm de mari.

hdr

Stabilimentul adăposteşte aproximativ 450 de specii, numărând mii de specimene, şi reproduce o varietate mare de habitate, de la recifurile tropicale de corali din oceanul Indian până la coasta Antarcticii.

Seara am lasat-o centrului, astfel am vizitat Praca do Comerco, Turnul Belem, Elevatorul, plaja de langa Piata si multe altele.

Mai recomand sa vizitati Manastirea Jeronimos care e localizata aproape de centru.

Porto

Orasul Porto mi-a atins sufletul. Este un oras atat de frumos care merita vizitat bucatica cu bucatica. Are cultura din plin, traditie, mancare buna si multa distractie.

Lista mea:

• Crama de vinuri de Porto ( Calem) cu degustare
  • Stadionul FC Porto
  • Libraria Lello (Libraria unde s-a filmat Harry Potter)
  • Strada Santa Caterina
  • Podul Luis I
  • Centru
  • Majestic Cafe
  • Palacio de Cristal

In Porto am avut o cazare pe o strada plina de cluburi, discoteci si restaurante. Greseala mea ca nu m-am documentat foarte bine legat de locatie si am ajuns intr-un apartament care noaptea parea o statie de tren, datorita tinerilor veniti sa se distreze. Strada Galeriile de Paris, o locatie centrala (ceea ce m-a si atras, dar care s-a dovedit a fi extrem de galagioasa, mai ales pentru noi, o familie cu copii) Dar, exceptand toate acestea Porto a ajuns sa fie pentru mine un oras de suflet. Ador stradutele lui inguste, locurile pline de cultura si oamenii cum nu se poate mai draguti. Pe strada Galeriile din Paris am gasit un restaurant cu mancare foarte buna la pretul de 5 euro (supa+felul II+desert) . Aici pot sa spun ca am facut economie.

Acesta este restaurantul Galerias de Paris care ne-a servit pranzul in fiecare zi, cat timp am fost aici. Un restaurant frumos, cu mancare foarte buna si diversificata si ce sa mai spun si foarte ieftinaaa. SI mai este locul unde am prins un concert de jazz cu niste oameni grozavi.

Crama Calem – locul care ne-a binedispus cu vinurile sale.

Dupa vizita in crama la iesire o sa gasiti un magazin de unde va puteti achizitiona orice vin doriti. Aici am vazut vinuri din anul 1870, dar din pacate nu am putut degusta, pentru ca aceste vinuri nu sunt de vanzare.

Strada Santa Caterina este strada unde gasesti localuri, magazine, mall, de fapt este strada care din punctul meu de vedere a fost cea mai frumoasa. Este strada unde se gaseste de asemenea si renumita cafenea Majestic Cafe, una din cele mai vechi cafenele si anume din 1920, din Porto, care poarta o anumita eleganta. Aici si-au dat intalnire multi scriitori, poeti, artisti care si-au cautat  inspiratia si au si gasit-o.

mall-ul de pe strada santa caterina
Strada Santa Caterina

Locul care mi-a furat sufletul este Palacio de Cristal iar intrarea este gratuita. Un parc care are multe surpriza, stradute colorate cu flori, gradini care te poarta pe taramuri de vis, targuri cu mancare vegana si deserturi home made si chiar pauni care se plimba nestingheriti pe aleile parcului. Pe mine m-a impresionat mult acest parc si frumusetea lui deosebita. M-as intoarce oricand acolo

Stadionul FC Porto si Muzeul Dragonului  Pretul unui bilet per persoana 13 euro.

Un loc care m-a impresionat in primul rand prin puterea lor de a se vinde, de a face marketing. Portughezii reusesc sa faca bani din orice, asadar vizitati Stadionul si cu siguranta nu veti pleca fara sa cumparati ceva de acolo. Tot turul facut a fost o nebunie, din pacate din poze nu va pot arata chiar tot ce am vazut, dar muzeul este ceva ce nu am mai vazut, o foarte mare implicare din partea celor care l-au creat, de la muzeu, stadion, chiar si sala de cinema totul foarte bine pus la punct.

Libraria Lello – locul unde s-a filmat Harry Potter, Vizita aici a costat 5 euro, bilet pe care il poti folosi la achizitionarea oricarei carti.

Biletul se cumpara din alt loc putin mai in josul librariei, dar angajatii de acolo cu siguranta va vor indruma unde trebuie. Noi am prins o coada de aprox 40 de oameni in fata noastra. Libraria este frumoasa, dar din punctul meu de vedere Libraria Carturesti din Bucuresti este si mai senzationala. Libraria este micuta, plina de oameni si nu ai loc sa cauti o carte sau sa iti faci o poza, trebuie sa te strecori. Noi nu am gasit nimic in acesti bani, tot o strategie de marketing este si asta, dar la iesire 2 fete dragute ne-au aratat 2 brosuri care ti le dadeau contravaloarea la cei 5 euro de persoana. Important e ca nu am plecat cu buza umflata de acolo si nici cu mainile goale.

Podul Luis de pe faleza raului Douro. Aici veti gasi pe faleza multi comercianti care vand diverse articole legate de Portugalia, magneti, fete de masa, genti, portofele, coliere….Cu siguranta nu veti pleca cu mana goala nici de aici.

Ziua a 5 ne-am petrecut-o in Coimbra, la 120 de km de Porto. Orasul cu cea mai veche Universitate,fiind chiar prima capitala a Portugaliei undeva prin secolul 12-13. Tot aici am vizitat si gradina Quinta das Lagrimas care are o poveste de dragoste, gen Romeo si Julietta. Tot in aceasta gradina veti putea vedea un ficus foarte batran si o gradina de bambus.

Din Coimbra am plecat catre Fatima – locul in care Fecioara Maria s-a arata celor 3 frati Jacinta, copii  de pastori, in 1917, unde s-au facut mai multe profetii, care s-au si adeverit in timp. Este un loc de pelerinaj unde ajung chiar si 200.000 de oameni din intreaga lume. Nici aici nu lispesc buticurile si magazinele cu suveniruri, ceea ce reprezinta chiar traiul lor.

Locatia Sanctuarului este foarte mare si incapatoare, iar norocul nostru a fost ca am ajuns exact in ziua de duminica in timpul slujbei ceea ce a fost foarte impresionant.

Zilele care au precedat le-am alocat plajei. Am ales sa ne cazam in Faro, iar masa sa o luam acasa. Am gasit magazine Lidl, Aldi, Auchan, de unde am putut sa ne cumparam de mancare iar in gradina casei pe care am inchiriat-o am avut inclusiv gratar, absolut tot ce am avut nevoie pentru a ne putea simtit ca acasa. Ca si idee, va sfatuiesc daca o sa stati mai mult de cateva zile la plaja sa va gasiti o cazare care sa aibe masina de spalat haine. A noastra a avut si a fost ca o mana cereasca. Nu stiu ce as fi facut daca trebuia sa spal hainele cu mana.

Faro a fost punctul de plecare in diverse statiuni. In fiecare zi am ales sa mergem in alta statiune, dar va spun absolut toate ne-au lasat masca.

Lista mea cu plaje:

• Albufeira (Sao Raphael)
  • Monte Gordo
  • Lagos
  • Sagres

Plajele sunt abolsut superbe, dar apa putin cam rece pentru gusturile mele.

Am cules scoici, am admirat nisipul auriu si stancile faimoase si am revenit acasa cu forte absolut proaspete.

Aceasta a fost Portugalia vazuta prin ochii nostri, sper ca v-am fost de folos cu toate informatiile de care ati avut nevoie, iar daca cumva as putea sa va raspund si la alte intrebari va astept neconditionat. Eu sunt aici sa va raspund voua la orice intrebare veti avea!

Am incercat sa va spun din toate experientele noastre cate putin, dar in curand voi pregati articole cu fiecare oras in parte, pe care l-am vizitat cu toate detaliile incluse.