Istoria ingredientelor cosmetice și evoluția lor

Trăim într-o epocă în care inovația cosmeticelor avansează mai repede ca niciodată.

Noile concepte de produs, texturi, formule și culori, toate contribuie la schimbarea ritualului de îngrijire personală cât și la crearea unei piețe vibrante.

Scriu acest articol în speranța că reușesc să aflu care este relaționarea voastră, a femeilor, cu care interacționez, raportat la îngrijirea personală zilnică.

De ce folosim produse cosmetice?

Produsele cosmetice sunt folosite pentru a face o declarație extrem de personală și vizuală încă din antichitate.

Uleiuri, unguente parfumate au fost folosite de sute de ani pentru a curăța și hidrata pielea, chiar și pentru a masca mirosul corpului.

Femeile foloseau minereuri de plumb și minereuri de cupru ca machiaj.

Se aplicau pe față pentru culoarea și definirea pomeților.

Una din cele mai bune exemple ale Egiptului Antic este Nefertiti – soția faraonului Akhenaton.

Aceasta folosea migdale arse, cupru oxidat, minereuri de cupru, cenușă și ocru pentru a-și realiza măști de față

Femeilor din Grecia Antică le plăcea să-și picteze fețele cu plumb alb și foloseau dude zdrobite care dădeau culoarea roșie.

Pe atunci, era la modă, ca și acum, să-ți accentuezi sprâncenele.

Dar, în loc să le coloreze acestea foloseau extensii din păr de bou.

Romanii își tratau petele și coșurile de pe față cu faină și unt de orz, iar unghiile le colorau cu sânge.

În Extremul Orient, clasele sociale superioare din China au adoptat practica colorării unghiilor folosind guma arabică, gelatină, ouă sau ceară de albine.

(sursa wikipedia)

Totul este corect

Moda pentru iluminarea tenului poate fi datată din Anglia, când femeile din societate foloseau albușul de ou pe față.

Italia și Franța au apărut ca centre de fabricare a produselor cosmetice, producând pudră de față din plumb și, uneori, din arsenic.

Regina Elisabeta I a folosit cu entuziasm plumbul alb crezând că o făcea să pară mai tânără.

Până în 1800, oxidul de zinc a înlocuit aceste amestecuri mortale.

Se credea despre acestea că ar provoca tremurături faciale, paralizie musculară și chiar moarte.

Chiar și astăzi, în multe regiuni ale lumii, un ten radiant și corect este asociat cu frumusețea și tinerețea.

În Asia, Africa și America Latină, în special, femeile caută să-și lumineze pielea.

Buzele

Oamenii obișnuiau să își coloreze buzele cu vopsele pigmentare, bijuterii semiprețioase zdrobite, ceară de albine, unt, ulei de măsline și chiar insecte zdrobite. Dar, din păcate, formulele ar dura doar câteva ore înainte.

Știați că:

„Primul ruj fabricat comercial a apărut în 1884, vândut de parfumierii parizieni în tuburi de hârtie, înfășurat în hârtie de mătase sau vase mici”?

Rujul, așa cum îl știm, a fost inventat de James Bruce Jr din Nashville, Tennessee, care a brevetat primul tub rotativ în 1923. Rouge Baiser, primul ruj „rezistent la sărutări”, a fost creat de chimistul francez Paul Baudecroux în 1927. a fost urmată de invenția lui Max Factor de luciu de buze pentru actrițele de la Hollywood din anii 1930.

De atunci, au existat multe inovații de ruj, iar rujurile de astăzi vin într-o multitudine de culori, texturi și finisaje, inclusiv adăugarea de ingrediente precum polimerul multifuncțional BASF care împreună cu anumite uleiuri oferă confort și hidratare impecabilă.

Acum se folosesc tehnologii de pigmenți pentru a crea un efect de sclipire dramatic, efect de mărire a buzelor prin adăugare de acid hialuronic și matifiere senzațională.

Evoluția îngrijirii solare

Oxidul de zinc, un blocaj solar, a fost folosit timp de secole pentru a proteja pielea de razele soarelui.

 

Cu toate acestea, doar în anii 1920, sportul era un bronz considerat atât la modă, cât și sănătos.

Știați că :

Coco Chanel a fost prima celebritate care a popularizat aspectul bronzat?

Această tendință a determinat dezvoltarea primelor produse de îngrijire solară de la mărci renumite. Cu toate acestea, protecția solară era departe de a fi văzută o necesitate pe atunci.

Din anii 1980, călătoriile la prețuri accesibile către destinații însorite de vacanță au transformat

stilul de viață al oamenilor, obiceiurile și ideea de agrement.

Știința a dezvăluit mai multe despre pericolele unei băi de soare neprotejate, la trecerea de filtre cu protectie UV.

Astăzi, filtrele UV eficiente sunt din ce în ce mai importante si mai necesare în îngrijirea noastră zilnică, atât pe timpul verii cât și al iernii.

 

 

Potrivit statisticilor de la Skin Cancer Foundation, unul din cinci cetățeni americani va dezvolta cancer de piele în timpul vieții.

Cea mai mare incidență a cancerului de piele are loc în Australia, unde ratele anuale de melanom malign sunt de zece ori mai mari .

Cu noile produse UV protecția este asigurată și cele mai inovatoare produse oferă o senzație ușoară și uscată după aplicare.

Noile produse de îngrijire oferă și hidratare dar și protecție înaltă UV. Cum ar fi loțiunile de corp, fondurile de ten, cremele.

Aveți grijă când vă alegeti produse de îngrijire personală, să verificați să aibă și protecție UV.

Îngrijirea și coafarea părului

Înainte de apariția șampoanelor și a balsamurilor, spălarea frecventă a părului a fost privită cu ochi răi, fiind considerată un obicei dăunător pentru păr.

Săpunul a fost recomandat pentru spălarea părului o dată pe lună, sau chiar o dată la două luni.

Primele șampoane lichide au fost dezvoltate în 1927.

În 1970 au fost introduse balsamurile de spălare.

În anii 1950, a inceput sa se puna accent pe moda părului pentru bărbați ducând la dezvoltarea spray-urilor, a uleiurilor de păr și a cremelor de păr.

Astazi, produsele de coafură au proliferat într-o gamă largă de formate și texturi, concepute să fie pe plac celor mai pretențioși consumatori.

Viitorul cosmeticelor

Cosmeticele de astăzi sunt semnificativ mai sofisticate și mai îmbunătățite decât versiunile anterioare.

Ceea ce se schimbă este societatea în care trăim, iar brandurile cosmetice trebuie să înțeleagă nevoile consumatorilor.

 

 

 

 

2 comentarii la „Istoria ingredientelor cosmetice și evoluția lor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *